Planer


Jag hade så stora planer för idag. Vilken dag det skulle bli!

Jag skulle sova tills jag var helt utvilad, ta en promenad eller cykeltur
hem till mina föräldrar där jag skulle låna telefonen för lite viktiga samtal,
eventuellt gå en sväng på stan med lillasyster, hem och göra lite god
och nyttig lunch och sedan ta det lite lugnt bara.
Allt gick åt helvete från början. Började med att Minessa bestämde sig
för att jag skulle vakna kl 5 och gå upp när Tommy skulle åka till jobbet.
Då var det kallt och mörkt och jag var klarvaken.
Satt vid datorn ett tag och kollade sedan lite på tv. När solen väl hittade
in i lägenheten såg det ut att bli en riktigt fin dag, inte ett moln på himlen,
så jag tänkte att promenaden/cykelturen i alla fall skulle bli av. 
En frukost och lite mer tv-tittande senare så är himlen full av grå moln.
Vill inte riskera att gå på långpromenad och bli tvungen att gå i regn.. Så..
Jag stannde inne helt enkelt. Kollade på mer tv.
Sedan tänkte jag att jag tar bilen till mina föräldrar och i alla fall lånar telefonen.
Men mina planer på att gå på stan en sväng med syster blev flyttat till imorgon,
så tar det imorgonbitti ist. Mer tv. Så... blir det en god och nyttig lunch?

I eftermiddag blir det en sväng på stan med Emelie för en "rosa-pryl-jakt"! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0